my follower

Nasyid Instrumental

10 Jun 2010

ke mana perginya?

Bismillahirrahmanirrahim...

LAGU KEDAMAIAN- brothers
Sahabat ...
Duniaku kini tiada ceria
Hilang entah ke mana
Detik-detik yang ku lalui
Penuh duri

Bilakah segalanya akan berakhir
Kedamaian kan muncul kembali

Mengapa tangisan itu
Masih terdengar lagi
Adakah tiada siapa peduli

Sahabatku ...
Bersabarlah dengan ujian Tuhan
Natijah kealpaan
Kepahitan yang kau lalui pasti berakhir
Kedamaian kan muncul kembali

tangisan itu
Masih terdengar lagi
Tiada siapa peduli

Di mana nilai kemanusiaan
Sebagai hamba tuhan
Hadirlah kedamaian
Kami memerlukan


Hadirlah kedamaian
Kami memerlukan

Di bumi yang telah gersang
Tumbuh pohon nan subur

Di mana nilai kemanusiaan
Sebagai hamba tuhan
Hadirlah kedamaian
Kami memerlukan

Hadirlah kedamaian
Kami memerlukan...

Masing2 sedia maklum dari akhbar mahupun majalah...
makin hari isu ni makin bertambah pula...
Ustazah ana ada kata, yg media patutnya tak besar-besarkan isu ni...
sbb kita perhatikan isu pembuangan bayi selalu kat front page...
then hampir tiap2 hari ade jer isu ni...lama-lama orang dah jadi lali dengan semua ni.
malah yg membuang bayi pulak fikir yg mereka tu takdelah jahat sangat sebab ramai lagi yang buang bayi. Lagi satu, 'buang bayi' tu dah jadi macam solusi kepada mereka yang mengandungkan anak luar nikah. Dah jadi macam satu equation pulak..



tapi kalau tak dedahkan pun tak boleh juga...masyarakat tak tahu realiti yang berlaku kat negara kita...

berikut adalah kronologi pembuangan bayi....

  • 26 Mac 2010-Mayat bayi yang masih bertali pusat dibuang di jalan padang Tembak, Kampung Melayu Subang dengan sebelah tangannya bercerai dari badan dan digonggong anjing dari sekawanan anjing.
  • 21 Mac 2010- seorang bayi perempuan yang baru lahir dan masih bertali pusat ditemui basah kuyup dan tersangat lemah di Ipoh.
  • 15 Mac 2010- Mayat bayi lelaki ditemui di dalam plastik sampah berhampiran surau sebuah stesen minyak di Klang.
  • 6 Mac 2010 - Mayat Bayi perempuan ditemui dalam sebatang longkang berdekatan pasar di Kuching.
  • 13 Februari 2010 - Mayat bayi yang masih terlekat dengan uri dan tali pusat ditemui dibuang dan dibakardalam sebuah tong sampah di Kelantan.
  • 10 februari 2010 - mayat bayi perempuan yang dihurung semut ditemui di masjid di Melaka.
  • 8 februari 2010 - mayat bayi perempuan berbungkus plastik ditemui ditanam di belakang sebuah kilang di Bukit Mertajam, Pulau Pinang.
  • 26 November 2009 - Mayat bayi perempuan ditemui di tempat pembuangan sampah di Hulu Selangor.
  • 4 November 2009 - Kepala bayi tanpa badan yang telah berulat dijumpai di tempat pembuangan sampah di setiu, dipercayai telah menjadi santapan binatang.
  • 18 Oktober 2009 - Mayat bayi perempuan ditemui di asrama kosong di Pontian, Johor.
  • 5 Oktober 2009 - Mayat bayi cukup sifat ditemui terapung di Sungai Pinang, Georgetown.
  • 13 Ogos 2009 - mayat bayi lelaki yang disangka bangkai kucing ditemui dalam mangkuk pengepam tandas di tandas sekolah Menengah Sains Pokok Sena.
  • 16 Jun 2009 - Mayat bayi perempuan dikerumuni ulat ditemui dalam plastik sampah di sebuah surau, Kajang.
    • 17 mei 2009 - mayat bayi dalam tong sampah, Kuala lumpur.
    • 21 Mac 2009 - Seorang bayi lelaki ditemui di kawasan pembuangan sampah dekat mersing, Johor.
    • 15 Mac 2009 - satu mayat bayi lelaki dan satu janin yang belum cukup sifat ditemui dalam dua beg plastik yang dibuang di Taman Keramat, Kuala Lumpur.
    • 8 Januari 2009 - Mayat bayi lelaki yang berbungkus surat khabar ditemui di Kg Raja, Cameron Highlands.

    *Bagaimana ye caranya untuk menunjukkan yg kite memang PEDULI isu ni???sebab kaitan mereka dengan kita ialah ISLAM...tak nak maruah islam terus diinjak-injak oleh musuh islam.

    *Jika ibu-ibu di Palestin dengan sukarnya mempertahankan nyawa anaknya supaya suatu hari nanti anaknya menjadi penerus perjuangan islam. Tapi di Malaysia....

    2 ulasan:

    Mrs NarchotiQue berkata...

    aduh xbley nk tgok bayi yg x brdosa ni mati ngn kejam.taubatla.dh dosa jgn tmbh 1 dosa lg.bg la pd org yg memerlukan.

    khaulah assyifa' berkata...

    betul tu...
    nilai kemanusiaan dah hilang dalam diri diorg...
    kucing pun sayang anak dia...
    asyik pindah-randah satu rumah nak protect anak dia...