Nasyid Instrumental

10 September 2009

untuk kamu....

Bismillahirrahmanirrahim.....
pada waktu dan ketika ini,cuma ada satu perkara yg bermain dalam fikiran saya...
dan saya nak sangat kamu tahu bahawa


untuk kamu.....
saya akui saya memang susah untuk difahami...
oleh itu, tak mengapa sekiranya kamu tak berupaya nak memahami saya...
saya tahu itu bukan perkara mudah
saya sendiri kadangkala tak memahami diri saya sendiri
keputusan saya yg selalu tak menentu
dan sifat yg saya zahirkan yg selalu kamu salah ertikan
saya faham,saya memang sukar untuk difahami...
saya tahu saya agak keterlaluan..
dan setiap apa yg terjadi diantara kita...
adalah berpunca dari saya...
sebab mereka kata 'saya sensitif' pada perkara yg remeh temeh...
saya akui kebenaran kata2 mereka...

saya bukan lagi saya yg memendam perasaan bertahun-tahun lamanya seperti dahulu
sebab memendam perasaan ibarat memasang bom jangka yg bakal meletup bila2 masa saja dan saya pernah meletup disebabkan perkara yg remeh temeh...
kerana yg remeh temeh itulah yg saya pendam sehingga terjadi kemarahan...
pada saya, berterus-terang itu perkara yg terbaik buat saya...
tapi saya silap,yang terbaik untuk saya tak semstinya terbaik untuk kamu..

akhir kata untuk kamu,
Saya minta maaf. Saya tak berniat untuk menyakiti hati kamu. Saya tak minta perkara ini berlaku. Itu hak kamu untuk memaafkan saya atau tidak. Yang pasti, saya dah lakukan perkara yang sepatutnya iaitu memohon maaf pada kamu walaupun saya sendiri tak pasti apa salahnya.

untuk awak...
saya tak salahkan awak atas apa yg terjadi...
maaf,sejujurnya...
kamu menambah garam pada luka kami...
saya tahu niat awak baik,
tujuannya untuk menasihati saya..
tapi cara dan waktu awak tak kena pada diri saya..
seolah-olah awak menyalahkan saya ketika saya dalam masalah...
awak tak beri saya kesempatan untuk saya luahkan perasaan
walaupun saya tak luahkan pada awak...
maaf atas kekasaran kata-kata saya..
saya cuma mahu penerangan dari sahabat saya
bukan dari awak...


Tiada ulasan:

Cerpen : Partikel Tuhan (PART 1)

“Kau tahu apa yang paling kecil dalam dunia ini - pada tahap yang boleh dijelaskan?” “Atom?” “Sekadar meneka atau apa?” “Penge...