Nasyid Instrumental

08 Oktober 2009

myspace..selamat tinggal..

Bismillahirrahmanirrahim....
Baru sekejap tadi, saya telah mendelete account myspace saya...
mesti ramai yg x tahu saya ada account kan??
a'ah...saya add sahabat saya saje..
wujudnya account tu pun secara x sengaja...
kisahnya,sebulan yg lalu seseorang telah menggunakan email saya utk mspace...
saya pun tukarla password sume...layout...username

dan sejak dtg kem pembina personal hari tu...
(ustaz hanafiah ada bgtahu kisah perempuan yg ditipu lelaki yg dikenalnya dri myspace...)
so
saya nekad nak delete account myspace saya ni...
memandangkan itu sahaja belum didelete...
myspace,friendster,hi5 yang dulu saya penah ada pun dah lama di buang...*remaja sentiasa ingin mencuba...
myspace terbaru ni pun akhirnya saya delete jugak..
saya percaya setiap tindakan yg dbuat mesti ada sebabnya kan??
hmm,so sama la yg terjadi kat myspace,frendster n lain-lain ni..
saya pun dah list kan manfaat n keburukan yg saya dapat drpd laman web ni...
lagi banyak keburukan dari baiknya...
jadi saya tetap dengan keputusan saya...

ada kawan-kawan saya kata apa salahnya jadikan
MYSPACE , FRIENDSTER , FACEBOOK
sebagai medium dakwah??

maaf,saya tiada kekuatan...saya takut,nanti saya berselindung dengan jawapan 'urusan dakwah'...tapi sedangkan saya sebenarnya terhanyut sama dengan pergaulan bebas antara lelaki dan perempuan...saya takut,saya hantar comment-comment keagamaan kpd bukan muhrim atas niat menegur,merubah sesorang...padahal NIAT TAK MENGHALALKAN CARA...
macam tiada lagi rakan-rakan muslimat saya untuk dinasihati,sampaikan lelaki menjadi pilihan...

kepada rakan-rakan saya yg masih berjuang dalam friendster, myspace dan sebagainya,semoga kalian terus kuat...'biar jumud jangan hanyut',janganlah takut orang katakan kita ni daie yang buta IT bila kita x de myspace n sbgnya...sehinggakan kita sendiri hanyut....

....sma-samala kita fikir-fikirkan

*saya tabik sangat-sangat mereka yang brjaya delete account ms,fs n lain-lain lagi...bukannya mudah kan??tapi takde la susah...syukan sangat2...saya banyak dapat kekuatan dari mereka...


5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tahniah. Abang sokong.

Bagi abang tak ada gunanya kita menipu diri sendiri nak mengatakan bahawa kita nak menggunakan myspace friendster dan facebook untuk medium dakwah.

Kalau benar, berapa peratus kita letakkan wadah itu sebagai dakwah? Peratus selebihnya untuk apa? Tak takutkah dengan yang sibuk melihat gambar-gambar kita?

Mulai saat itu abang pun berfikir, abang seboleh-bolehnya nak limitkan kenalan hanya pada muslimin tetapi hakikatnya masih lagi susah untuk betulkan kembali.

Dah lama sangat nak delete, tapi tak terdelete-delete friendster. Abang sendiri lihat dengan mata kepala yang tak ada guna langsung wujud akaun friendster tu.

Melainkan bagi abang mungkin selepas ni berada di luar negara, abang agak perlu facebook HANYA sebagai medium ukhwah, tak lebih dari tu.

Cuba baca tentang ni~

http://senikehidupan.wordpress.com/2009/05/15/episod-97-remaja-bukan-sekali/

wassalam
-ummahphotography

FEY berkata...

congrats my dear ^_^

Khairussyifa' Humaira berkata...

congratz too...
awk beri kekuatan kat kita...
kalau fathin boleh,kita pun mesti boleh kan??..

Khairussyifa' Humaira berkata...

to seni kehidupan:
syukran-syukran...

"Mulai saat itu abang pun berfikir, abang seboleh-bolehnya nak limitkan kenalan hanya pada muslimin tetapi hakikatnya masih lagi susah untuk betulkan kembali."

betul tu..kena buat limitation dalam friend list di myspace,friendster,facebook,ym apatah lagi kan??kalau kat ym tu pulak approve yang betul-betul ada urusan penting ngan kita...

*urusan penting:
1.muamalah(perniagaan)
2.kenderaan awam
3.pelajaran
4.perubatan
5.pekerjaan

TINTA STRATEGI SDN. BHD. berkata...

tahniah. teruskan usaha untuk mendekatkan diri padanya.

boleh layari gambar2 program PEMBINA haritu.

hebah2kan pada rakan2 lain.

wslm~

www.altis-academy.blogspot.com

Cerpen : Partikel Tuhan (PART 1)

“Kau tahu apa yang paling kecil dalam dunia ini - pada tahap yang boleh dijelaskan?” “Atom?” “Sekadar meneka atau apa?” “Penge...