my follower

Nasyid Instrumental

22 Disember 2014

Teguran yang baik

Bismillahirrahanirrahim

Hari ni, usai solat subuh. Kepalaku pening. Aku mengambil keputusan untuk masuk kerja sedikit lewat berbanding selalu. Pukul 9 pagi baru aku nak punch card.

Kebetulan pakcik guard duduk berdekatan mesin itu.
"Eh, Assalamualaikum pakcik...err saya lambat sikit hari ni.."

"Awak ni pekerja kontrak ke ape?on off on off... Kerja ala kadar, kerja kat sini sekadar batu loncatan je...."

Gulp~ tersentap aku dibuatnya...
Allah, jauh sekali niatku sebegitu. Aku disini cuba membantu semampuku, memberi sebanyak mungkin, berkongsi ilmu Tuhan yang dikurniakan padaku...

Teguran tu boleh datang melalui mcm2 cara, melalui siapa2 pun...barangkali itu teguran dariNya untuk aku memperbaiki niatku semula~

Terima kasih Allah;)

#catatanlalu


(kebelakangan ni hobi buat hashtag..)

Tiada ulasan: