my follower

Nasyid Instrumental

21 Ogos 2009

pandangan mata selalu menipu

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...



pandangan mata selalu menipu
pandangan akal selalu tersalah
pandangan nafsu selalu melulu
dan pandangan hatilah yang hakiki sekiranya hati itu bersih..

Pernah tak kita jatuh hati pada seseorang kerana pandangan matanya??
dan kerana matanya...
hari-hari yang kita lalui terasa sungguh indah
apabila sehari tidak bertemu, alangkah kecewanya kita
dan hidup kita seakan tanpa semangat
kita belajar tapi fikiran kita menerawang pada si dia
mimpi kita juga terisi dengan angan-angan yang belum pasti...

Kita seringkali terlalu yakin dengan diri kita,
bahawa kitalah yang lebih tahu menafsir fikiran sesorang melalui matanya
kita yakin bahawa dia memahami sms 'pandangan mata' yg kita lontarkan
seolah-olah dia menreply isyarat hati kita
sedangkan dia cuma manusia biasa
tiada kelebihan sixth sense dan sebagainya
barangkali juga dia beranggapan bahawa itu cuma mainan
mainan fikiran dan perasaan
untuk melekakan dirinya supaya berfikir tentang perkara yang belum pasti lagi
dan apabila kerap memikirkannya
terbawa-bawa ke alam mimpi dan angan-angan
terbayang senyumnya, pandangan matanya, wajahnya
terus-menerus menjurus kita ke arah zina hati

jika suatu hari nanti,kita putus asa
putus asa untuk memendam perasaan
adakah tidak mustahil untuk meluahkannya???
nothing is impossible right??
jadi bermulalah misi untuk menyatakan cinta yang terpendam
ehem,ehem..begini...
(dalam bentuk sms,memandangkan sekarang ni kan zaman teknologi moden)

Dania:
Salam...daniel,awk bzy x skrg??
Daniel:
x...npe?
Dania:
sy ada prkara nak bgtau awk.sy harap awk brsedia nk dgr ape yg nk sy bgtau ni..
sy ni jenis susah nak jatuh cinta kat org...lebih2 lg org yg baru sy kenal.
Daniel:(buat-buat tak faham)
pastu?
Dania:
sy suka kat awk...
Daniel:(setelah 15 mnit)
Dania,kita memang rapat...tapi sebagai kawan je..ak harap kau faham

jadi,skrg ni...
saya nak tanya pendapat mengenai apa yg Dania rasa??
apabila jatuh cinta ibarat dunia ni kita yang punya
tapi bila kecewa, kita rasa macam ...........(ntahla, sbb xpenah rasa)

di sini saja nak timbulkan persoalan,
sebenarnya apa jawapan yang kita harapkan??
adakah jawapan seperti ini...

"aku pun suka kau gak..."
"nak couple x??"
"kalau macam tu,esok jugak keluarga aku dtg hantar rombongan meminang,boleh??"

~will be continue....



Tiada ulasan: