Nasyid Instrumental

17 Januari 2017

Rezeki

Bismillahirrahamanirrahim,
Assalamualaikum,

Terfikir, alangkah baiknya jika kerja tiada keterikatan dengan gaji. Tak berkeperluan pada elaun atau wang kertas, cuma niat ingin membantu.

Tiada kerisauan pada rezeki hari esok kerna kita tahu sentiasa ada rezeki Allah tertulis buat kita. Dapat buat apa yang dicinta tanpa ada manusia persoal slip gaji dan jaminan kerja. Tiada tekanan. Dapat terus saja buat kebaikan. Biarpun kerja kecil namun berkat, hati lapang dan bahagia. .

Pesan pada diri hari-hari, rezeki Allah tak akan pernah habis. Insyallah ada rezeki hari ni. Haiwan yang menjalar di atas muka bumi semua telah dijamin rezekinya.

Maka, sebagai hambaNya, wajarkah terlalu runsing rezeki utk hari esok? :)

****

Ceconteng.

"Dulu, waktu ambil kos fizik, nak kerja apa?"

Terpaku. Hanya menjawab dalam hati, "Jika saya belajar kerana kerja, saya dah lama berhenti"

May Allah ease me, saya cuma ingin menjadi seseorang yang bermanfaat buat ummah.
Baru selesai interview guru fizik di MRSM Serting Hilir. Doakan, jika itu yang terbaik buat agama, perjuangan dan masa depan saya serta keluarga saya.

Taqaballahuminna waminkum

Tiada ulasan:

Cerpen : Partikel Tuhan (PART 1)

“Kau tahu apa yang paling kecil dalam dunia ini - pada tahap yang boleh dijelaskan?” “Atom?” “Sekadar meneka atau apa?” “Penge...