my follower

Nasyid Instrumental

06 November 2009

anybody knows kem cuti sekolah november ni?

antara kenangan terindah..^_^





Bismillahirrahmnairrahim...
cuti sekolah membosankan kan?(pada saya la..)
time cuti kalau tak pegi holiday dengan keluarga terperap je dalam rumah...
tak tahu nak buat ape kat rumah
biasanya waktu cuti persekolahan ni seronok join camping
walaupun bukanlah berkhemah sangat pun
tapi seronok dapat pengalaman baru,ilmu baru,kawan-kawan baru...
dan yang paling utama memotivasikan diri kita sndiri
"dari kem lah aku dapat kenal diri aku sendiri"
itu kata kawan baik saya yang masih saya ingat lagi..
dari kem kita dapat mengenal kekuatan dan kelemahan kita
dan kita jumpa macam-macam pengalaman yg tak dapat kita rasa di sekolah
pengalaman yang mematangkan jiwa dan emosi kita
pengalaman yang mengajar kita erti kehidupan dengan lebih jelas
kita jugak belajar bergantung hidup dengan orang lain..
yela,kebiasaannya peserta kita tak pernah kenal...
nak tak nak kena gak minta bantuan mereka,kan?
mula-mula macam tak seronok...
Asyik tanya je bila la benda(kem) ni nak berakhir..
tapi bila dah habis,rasa sayu sangat...
sekejap sangat la pulak.
tapi biasanya dari awal sampai akhir memang best..

hmm,ada tak sesiapa tahu kem cuti sekolah november ni?
orang tengah bersemangat ni...

2 ulasan:

Iffah Syuqaira berkata...

kau ni rajin kn pergi kem?
kalau aku la..duk rumah lagi best..hehe

Wardatussyauqah berkata...

salam....ESQ jom join...hehe..=)....
n then....belajar menjahit..hehehee...=)