Nasyid Instrumental

09 Disember 2009

cinta itu pengorbanan

Assalamualaikum w.b.t...
mungkin kali ni saya cerita sesuatu yang ada kaitan dengan orang lain...mana mana post pun ada jugak kaitan ngn org lain kan??ni kejadian sebenar...tak percaya boleh tanya watak-watak dalam cerita ni...^_^...cerita ni meninggalkan kesan yang mendalam pada saya,oleh itu ingin sekali saya kongsikan..tapi kalau korang baca,tak feel ape ape tu...wallahua'lam..

Semalam,ketika itu makan malam di rumah mak long...yang ada pun saya,nenek, mak ngah,uzhma,nadhrah dan sepupu saya yang lain. Sekejap tu dalam 5 minit lepas tu bunyi kereta parking depan umah mak long. Oh,atok la tu...waktu atok masuk rumah tu,kitorang ajak la atok makan skali,"tok, makan tok", dah memang jadi budaya pun dalam keluarga kitorang. Kitorang ni pulak ajak atok makan tapi seat dah takde lagi...aisy,apela..pastu kejap tu nenek bangun dari kerusi, n suruh atok ambil tempat duduk dia. Kitorang ni semua mula rasa serba salah =(...
"eh nek,xpe xpe",masing-masing la offer kerusi untuk atok...tapi nenek pulak tak bagi,tak payah...kitorang ni pulak dah membisu tengok nenek bangun ambil kerusi lain n letak kat side meja makan tu..serba salah la...kitorang yang muda belia la patut buat macam tu kan...tiba-tiba dengan tak semena-semenanya Uzhma memecah kebisuan suasana dengan selambanya berkata "cinta itu pengorbanan...."

tibe-tibe lak rasa waktu tu macam....haa~*sigh*,inilah cinta...indahnya... pengorbanan nenek hingga ke hujung usia...

*********************************************
Ketika dalam kereta, saya cerita balik kat umi peristiwa semalam tu...

waktu balik rumah...saya peluk-peluk la chuwad..rindu yang teramat sangat,maklum la sudah empat hari tidak bertemu...then,entah bila masa ntah si chuwad ni buat projek,ada lak u***ne dia atas plastik...nasib baik atas plastik...saya pulak dah pening kepala dah takkan aku yg kene kemaskn ...yang sayang dan peluk-peluk dia bukan aku seorang je...satu rumah cayang dia...umi pun kenakan saya balik dengan menggunakn semula frasa td tu, cinta itu pengorbanan..hah, sudah...terkena balik kat batang hidung sendiri.nasib saya la kena kemas..tapi takpe...demi cinta, aku sanggup...

kalau dulu,ada yang buat hal..saya dah awal-awal cabut...walaupun tu kucing saya sendiri...dan kalau terpaksa juga buat,sampai menitis air mata dibuatnya...tapi sekarang..alhamdulillah...tak sanggup lagi dah tengok lepas sekor sekor kaum kerabat dia hilang @ mati...

p/s-chuwad tu kucing yer...insyallah saya akan postkan entry khas mengenai cinta hati saya ni...tapi lain kali je...

Allah itu Maha Penyayang,Allah takkan tarik sesuatu nikmat tu kecuali dengan menggantikannya dengan sesuatu yang lebih baik...jika sebelum ni saya pernah dan selalu menangisi pemergian Milo,sekarang Allah menggantikannya dengan seekor kucing yang lebih baik...Alhamdulillah

oleh itu,hargailah ia selagi masih ada di sisi..

Tiada ulasan:

Cerpen : Partikel Tuhan (PART 1)

“Kau tahu apa yang paling kecil dalam dunia ini - pada tahap yang boleh dijelaskan?” “Atom?” “Sekadar meneka atau apa?” “Penge...