Nasyid Instrumental

09 September 2012

Applied Physics

Bismillahirrahmanirrahim.


Lama aku berfikir. In a very deep deep thinking.

Physics.
Bukan begini sebenarnya. Tapi, Physics?
Ya, persoalan.

Once I remembered my best friend told me that,
Allah always has 3 replies to our du'a,
yes, yes but not now and I have better plan for you.
That's never a NO.

About physics, so far I do not have any phobia towards it. Cuma aku tak berapa pasti dengan pilihan yang aku dapat. Patut aku memohon untuk tukar ataupun stay dengan physics.

My housemate pun pernah cakap begini,
Syifa', It's like u want to lift a huge sack,
Just because people all around you told you that the sack was extemely heavy, you choose not to lift it.
you never know your exact potential, until you lift that sack.
and the truth - the sack wasn't so heavy FOR YOU.
It all depends on you.

dan I reply to her,
" you never know how hard the physics is...."

Betapa negatifnya saya berfikir.Saya tahu dia cuma ingin membantu. Tapi sejujurnya rakan-rakan baik saya, mereka tahu bagaimana physics tu dan bagaimana saya sendiri react pada phyics.

I love critical thinking. Sudoku, chess dan selalu jugak main physics game online .
Macam chess, saya perlukan masa yang agak lama untuk berfikir.
Sudoku juga. I'll end up with completing all the numbers, tapi sangatlah lama.

Jadi, saya bimbang andai itu yang bakal saya hadapi ketika menyelesaikan physics.
Saya memerlukan lebih banyak masa untuk memahami soalan berbanding orang lain, berfikir dan menyelesaikannya. 

Saya cuma ada bebarapa hari untuk urusan pertukaran kos, sekiranya jadi.
Dan saya sendiri tak begitu yakin dengan pilihan baru saya SAINS SENI BINA.
Dengan hampir 20-22 jam kredit setiap semeter. Basic pun tiada.

Yassirni wala tu'assir. Insyallah.

Tiada ulasan:

Cerpen : Partikel Tuhan (PART 1)

“Kau tahu apa yang paling kecil dalam dunia ini - pada tahap yang boleh dijelaskan?” “Atom?” “Sekadar meneka atau apa?” “Penge...