Nasyid Instrumental

17 Mac 2013

Cuma hamba...

Yang LEMAH....

Bismillahirrahmanirrahim,



Lemahnya manusia itu kan? Nak sembunyikan perasaan sendiri pun susah. Nak berlagak neutral, tapi tetap juga kelihatan kekok. Muka serius habis, tapi ketika perbincangan satu perkataan pun terlalu segan untuk diluahkan. Lidah tiba-tiba kelu enggan bekerjasama dengan minda untuk melontar idea. Mengapalah perlu bekerja dalam satu kumpulan dengannya?

Cadangan bernas seorang sahabat,

" Sekarang ini cuba Syifa' reset balik minda tu, anggap dia adalah orang baru yang pernah wujud dalam hidup Syifa'. Syifa' buat biasa je, boleh kan?"

Huhu. Syifa' masih dalam latihan~

Pujuk hati baca kisah Rabiatul Adawiyah,
ruang di hati dia cuma untuk Allah. Hinggakan padanya seorang lelaki sebagai pelengkap kehidupan itu cuma buat mereka yang punya pilihan. Sedang dia tidak punya pilihan. Jauhnya beza dia dan aku..;-(


Ya Allah, kurniakan aku kekuatan,

Di saat aku tidak mampu,
Menidakkan sebuah perasaan,
Dengan-Nya aku mampu,
Kekuatan yang ku gapai hasil ujian tarbiyah dari-Nya

Jangan malu...
Untuk mengaku bahawa engkau LEMAH,
Kerna yang KUAT cuma DIA.
Allahu Rabbi...

-asrarhumaira16/2/2013-



"Allah bagi ujian, bukan untuk kita membuktikan betapa hebatnya kita apabila berhadapan dengan ujian Allah. Tetapi untuk menunjukkan betapa kuat dan berkuasanya Allah terhadap kita yang cuma hamba kepada Tuhan."

Taqaballahu minna wa minkum.

Wallahua'lam.



Tiada ulasan:

Cerpen : Partikel Tuhan (PART 1)

“Kau tahu apa yang paling kecil dalam dunia ini - pada tahap yang boleh dijelaskan?” “Atom?” “Sekadar meneka atau apa?” “Penge...