Nasyid Instrumental

17 Januari 2010

hidup tetap hidup

Bismillahirrahmanirrahim....
Sajak dikala kebosanan.....
tajuk agak kurang sesuai..ape-ape lah ye..

Adakalanya aku rasa lemah
bagai tak terdaya untuk terus berdiri
semangatku makin pudar
apa harus ku teruskan jua?

aku kebosanan
matlamat hidupku cuma luaran
yang ku lalui jadual semalam
bagai tak pernah berubah
sedang aku hampir leka dengan buaian dunia

ku cuba sebaik mungkin
tapi apakah mereka hargai
kata-kata peluntur semangat
sejarah silam yang terus diungkit
buat hatiku terus menjauh
adakah aku masih di jalanan ini???

apa guna aku menangisi lagi
sedangkan dirimu tak pernah peduli
tiada erti sebuah ikatan persahabatan
jika bukan kerana Allah
tiada kata lagi untuk kamu faham
kerna ku yakin kamu begitu jelas tentangnya

berkorban
itu yang ku pegang
tapi adakalanya aku sendiri terbeban
hakikatnya, aku tidak ingin lagi
tapi hidup tetap hidup
tak dinamakan kehidupan
jika tiada pengorbanan,bebanan,ujian...


sajak ni berkisar tentang kehidupan saya...andainya ada yang faham...

Tiada ulasan:

Cerpen : Partikel Tuhan (PART 1)

“Kau tahu apa yang paling kecil dalam dunia ini - pada tahap yang boleh dijelaskan?” “Atom?” “Sekadar meneka atau apa?” “Penge...