Nasyid Instrumental

31 Januari 2010

usrah 2010

Bismillahirrahmanirrahim....
Alhamdulillah,akhirnya berkesempatan juga mencoretkan sesuatu lagi dalam blog ni...
walaupun kerja sekolah belum berusik pun lagi...
balik dari KLANA dalam pukul 11.30,pergi kenduri kahwin,tuisyen physics, hantar adik ke asrama dan akhirnya saya di sini,depan laptop...

Sejujurnya,saya tak mahu komen banyak tentang KLANA...apa yang saya dapat sepanjang 3 hari ni itulah bekalan saya, berbekalkan ilmu dan pengalaman yang tak seberapa banyak ni.Insyallah saya akan cuba.ya,SAYA MESTI CUBA....

Hari sabtu, dapat pembahagian ahli kumpulan usrah(ikut form brape kita pegang)...
naqibah bagi tingkatan 3 terdiri daripada majlis2 tertinggi badar seperti Fatin Syuhada, Farzana dan lain-lain lagi.Kemudian naqibah bagi student form4 yang majoritinya terdiri daripada KP2 dan naqibah2 lama...
Majoritinya naqibah baru form5 (saya) dan form6 memegang ahli usrah form5...
tipulah kalau saya katakan saya tak rasa apa-apa.Ibaratnya seorang anak kecil yang baru reti berjalan diajar untuk melompat.Agak mencabar. Dalam masa yang sama dihantui perasaan tidak percaya diri. Kami kan baru...

Kalau ikut post saya sebelum ni, when we meet the right person,we get the right answer.Alhamdulillah saya berjumpa orang yang tepat dalam meminta pandangan. Sangat-sangat membantu. Ghamsahamida...Kimi o ai shiteru....^_^

Apa-apa pun saya masih perlukan teguran dan tunjuk ajar dari sesiapa pun...
"jangan pandang siapa yang katakan,yang penting apa yang ia katakan"


Sebelum saya akhiri entri saya kali ni,saya ingin ingin ingin sangat sampaikan sesuatu ini pada seseorang.

Andai kata Allah singkap keaiban kamu ketika itu,adakah kamu yakin masih mampu lagi terus berdiri di hadapan kami?Dengan lantang mengatakan sesuatu yang tidak kamu lakukan? Bagi kami yang tahu keaiban kamu,amat sukar bagi kami untuk terus respeks pada kamu. Kami sukar percaya. Tapi apa yang kami lihat dan kami nilai adalah kamu yang sekarang,bukan kamu yang dulu.Kamu yang mengetahui(arif). Kami sekali-kali tidak membenci kamu,kami cuma benci atas perbuatan syubhah yang jelas kamu lakukan. Ulangkali kamu katakan,dari hati turun ke hati. Apakan daya, mungkin hijab penyebab apa yang cuba kamu dakwahkan itu tidak sampai ke hati kami.

Maksud surah Assaf ayat 3:
Amat besar kebenciannya di sisi Allah - kamu memperkatakan sesuatu yang kamu tidak melakukannya.

Harapanku agar kamu berlapang dada menerima teguranku ini,
begitu juga kamu...
saya sudah terima input bermanfaat dari kamu sebab saya berpegang..

"Jangan pandang siapa yang menasihati kamu walaupun siapa dia,tapi apa yang ia nasihati..."

Wallahua'lam...sebagai teguran buat diri sendiri juga.....



1 ulasan:

~i'm the flying birds~ berkata...

salam ukhuwah, salam sahabat, salam juang, salam keampunan....
ya Allah.. kau kuatkanlah hati2 kami, kukuhkan ikatannya, tolaklah kami dr pndgn dunia semata, bukalah hijab penghlg ikatan hamba pd tuhan-Nya

Syifa'... mgkn kte ade wat silap.. x niat sdkt pun tuk berlps tgn dr dak2 batch kte, cmenye ana terfkir pd adk2 yg ana pgg taun lps, perintis2 di shams... bakal2 peggnti org2 hebat mcm awk gak... hope awk kuat n klu ade yg trsmpan di hati kte sedia mndgrnya..

Cerpen : Partikel Tuhan (PART 1)

“Kau tahu apa yang paling kecil dalam dunia ini - pada tahap yang boleh dijelaskan?” “Atom?” “Sekadar meneka atau apa?” “Penge...