Nasyid Instrumental

17 Disember 2011

Aku

Bismillahirrahmanirrahim.


Aku
Sibuk memerhati orang itu berubah,
Kemudian orang ini pula berubah,

Aku tak setuju dengan perubahan mereka.

Sedangkan aku?
Aku sendiri berubah tanpa aku sedari,
Perasaan malu yang seakan diambil ringan,
Berbicara dengan mereka tanpa keperluan,
Add mereka sesuka hati,
Bukannya penting sangat pun,
Dan mulut yg kadangkala ramah tak tentu pasal,
Suara yang kadangkala kurang bersederhana,

Kenapa aku ni?
Konflik dalaman apakah yang sedang aku hadapi?
Adakah aku hilang dalam pencarian identiti?

Tapi semua itu semacam di luar dugaan aku,
Aku tak nak semua tu berlaku,
Tapi perkara tu terus berlaku,
Dan kemungkinan berlaku lagi.



Khairussyifa' 1:55 pm 


***rasa macam nak kembali ke zaman sekolah.

Tiada ulasan:

Cerpen : Partikel Tuhan (PART 1)

“Kau tahu apa yang paling kecil dalam dunia ini - pada tahap yang boleh dijelaskan?” “Atom?” “Sekadar meneka atau apa?” “Penge...