my follower

Nasyid Instrumental

25 Disember 2011

Kita Tak Kuat Sendirian


Bismillahirrahmanirrahim,
Kadangkala kita tak kuat sendirian.
Kita perlukan teman ye tak?usrah tu pun teman jugak tahu?
Teman yang buat kita renung-renung kembali matlamat hidup kita di dunia.
Yakin ke kalau dengan kawan-kawan sekarang kita boleh berbicara mengenai Islam?
Kalau ye alhamdulillah. Kalau tak macam mana??





Nota Kaki :
Ada kawan-kawan saya cerita yang diorang ni selalu dapat mesej daripada senior ajak masuk usrah dalam kampus. Mereka kata waktu tamhidi ni sibuk. Mereka penat la. Tutorial la. Assisgnment lagi. Tapi saya lihat kadang-kadang mereka habiskan  2 jam untuk menonton video korea. Tak nampak macam sibuk pun. Biasala tuh. Kalau majlis agama terasa macam panjang sesangat masa berlalu. Tapi kalau menonton video, sedar-sedar dah pukul 2 pagi. Semua orang sibuk jugak? Tapi sibuk untuk apa? Untuk islam or ......?

"Dijadikan terasa indah dalam pandangan manusia cinta terhadap apa yang diinginkan, berupa perempuan-perempuan, anak-anak, harta benda yang bertumpuk dalam bentuk emas dan perak, kuda pilihan, haiwan ternak dan sawah ladang. Itulah kesenangan hidup di dunia, dan di sisi Allahlah tempat kembali yang baik."

Wallahua'lam.


Tiada ulasan: